Plimbare in Provence

Incercam sa profitam de zborurile directe din Cluj-Napoca cat mai mult, asadar am testat Nisa, cu un city break foarte scurt, de doar 2 nopti. Ne-a placut tot, asa ca am decis sa revenim, poate-poate reusim sa ne miscam din minunatul oras sa vedem imprejurimile…poate un lan de lavanda?

Dar sa incepem cu inceputul: Nisa.

Ne-a placut foarte mult orasul vechi, plin de restaurante colorate, oameni veseli, scoici gatite in toate felurile. Putin aglomerat si cald la sfarsit de iulie, insa cu o inghetata de la Fenocchio se rezolva multe:) Am fost si la plaja, ne-am rasfatat cu un sezlog la doar 25 eur (!) si un Mojito. Este scump, dar serviciile de clasa. Am stat putin, am facut o baie-apa foarte curata si, bineinteles, azurie.Am luat pranzul la un restaurant de pe plaja si am plecat spre Saint Paul de Vence, orasul artistilor, locul in care Marc Chagall a locuit 19 ani. Verdict: superb!

Traseul nostru a continuat cu o oprire scurta la o cafea a doua zi la Chateaux Eza, in Eze, un alt orasel desprins din poveste. Extrem de frumos, cocotat pe munte, cu o priveliste panoramica asupra Coastei de Azur, incredibila.

Gradina Botanica din Eze este renumita pentru colectia de cactusi si plante suculente, dar si pentru privelistea panoramica extraordinara. Un fapt mai putin cunoscut este ca Walt Disney si-a petrecut o buna bucata de timp in acest satuc.

In Eze poti ajunge cu usurinta din Nice cu trenul-gara Eze-sur-Mere. In apropierea garii este o statie de autobus care te va duce direct in centrul satului. Daca mergi cu masina, va trebui sa o lasi la intrare in parcarile special amenajate.

Din orasul cu 2.900 de locuitori am plecat spre un orasel si mai mic, cu doar 138 locuitori:). Moustiers Saint Marie este o comuna in Alpes-de-Haute-Provence si este capitala ceramicii. Lucrusoare fine lucrate manual, istorie, magazine afaceri de familie care se transmit din generatie in generatie. Totul incununat de un pitoresc desavarsit, restaurante foarte bune si o petrecere cu formatie live in minuscula piateta centrala.

Intre cele doua stanci care „ocrotesc” zi si noapte oraselul, este atarnata o stea de aur…care ne-a intrigat. Legenda, (devenita cunoscuta datorita poetului Frederic Mistral), spune ca in timpul cruciadelor, cavalerul Bozon de Blacas a fost tinut prizonier de catre sarazini. A promis sa atarne aceasta stea in Moustiers pentru a anunta locuitorii de reintoarcerea sa.

Eram nerabdatori sa vedem daca avem noroc cu lanurile de lavanda, avand in vedere ca era sfarsitul lunii iulie, asa ca am plecat din nou la drum, spre Gigondas. Si da, am fost norocosi! Din pacate nu putem aduce cu noi mirosul persistent de lavanda din aer, soarele cald si vantul bland de vara care au sporit efectul de WOW.

Dupa 247 de fotografii si mii de clipe cu ochii inchisi si nasul in vant, am plecat spre cazarea noastra din Gigondas, un loc absolut fabulos, linistit…insa putin tulburat de Mistral, vantul rece cu nume atat de frumos. Nu l-am lasat sa ne strice buna dispozitie, asa ca am sarbatorit lavanda, Mistralul si viata cu un pahar de sampanie.

Am fost norocosi sa fim primiti la Chateaux Saint-Cosme de Louis Barruol, o gazda extrem de modesta, simpatica si cu un zambet cat toti francezii la un loc. Am vizitat crama aflata de 15 generatii in proprietatea aceleiasi familii, viile si am ascultat istoria vinului facut aici, unul dintre cele mai bune gustate vreodata. O amintire pe care o voi pretui mult timp de acum incolo-inca zambesc. Multumim, Louis!

N-am scapat nici cel mai mare targ al micilor producatori din Franta, in Vaison la Romaine din sudul Ronului. In fiecare zi de marti, aici sunt prezenti numerosi producatori de branzeturi, mezeluri, legume, fructe, o diversitate colorata si apetisanta, cu preturi modice si veselie multa. De vazut si de gustat!

Am continuat spre Cote d’Azur, mai precis spre Cassis, insa va povestesc in alt episod.

You can send your enquiry via the form below.