Haihui in Delta-2020

Nu am mai fost in Delta din 2008. Imi aduceam clar aminte ca plaja Sfantu Gheorghe era goala goluta si acest lucru mi-a creeat un fel de angoasa, din cauza ca nu aveam de unde cumpara o apa sau unde sa merg la toaleta. Mai tin minte ca baiatul meu (pe atunci de 7 ani) a facut o toxiinfectie alimentara si ca am fost ciuruiti de tantari. Pe scurt, nu a fost ceva fantastic, dar stiam ca trebuie sa repet experienta, acum, cand am ceva mai multa experienta si colaboratori alesi cu grija.

Cand a inceput pandemia asta de toata minunea, am sunat-o pe Anca, adica Zen Eco Villa. Am stabilit cu ea rapid ca trebuie sa mergem, am rezervat pentru august, am dat sfoara-n tara si am adunat gasca. Inainte cu o saptamana am stabilit cu pensiunea tot ce era necesar: meniuri, parcare, transfer din Mahmudia, excursii, surprize etc. Si iata ca a venit si ziua mult asteptata! Am plecat spre Delta!

Am ales, din cauza Covidelului, cum il alint eu, un traseu din Cluj prin Covasna, apoi Braila-Mahmudia. Am innoptat la Conacul Benke, unde am fost foarte rasfatati cu tuica de pere, care ar putea participa cu brio la ceva concursuri, daca ar fi asa ceva. A doua zi am ajuns in Mahmudia, unde parcarea era pregatita pentru masinile noastre, barca ne astepta la ponton, iar Anca cu un pahar rece de prosecco la pensiune. Am ajuuns!

Ce pot sa va spun: Zenu’i Zen. Liniste, frumos, zambete, muzica, mancare buuuuna, nisip fin, vin rece…exact ce cautam. Pensiunea pozitionata perfect, la 50m de ponton si 100m de trocarici. Pana sa ne dezmeticim, masa era plina de icre si zacusca cu peste, cine sa mai stea sa duca bagajele in camera? Si, uite asa, am trait o saptamana, cu gandul la masa de pranz sau cina, pentru ca a fost cevaa….de lins pe degete. Si sa va mai spun ca am avut si o seara cu calcan la grill, asezonat cu vinul casei? Vis si nebunie.

A doua zi, dis de dimineata, am fugit la plaja, sa vad daca e tot acolo. Si da, am fost cu trocariciul:) Deosebirea fata de 2008 este ca acum sunt cam 5 la dispozitie, deci nu astepti, iar masina este din categoria Jeep, nu tractor. Sa nu iti uiti masca acasa, totusi, suntem in plina pandemie. Oricum, experienta unica, faina. In 7 minute eram pe plaja, cu apele dupa noi, pentru ca acum ai doua locatii de unde poti sa iti cumperi diverse pentru plaja (da, este si bere).

Plaja plina ochi. La prima vedere. Dar am mers 3 minute si am gasit spatiu destul pentru toata lumea, unii au inchiriat sezlonguri si umbrele. Daca vrei intimitate absoluta, nu iti ia mai mult de 5 minute si esti sigur pe plaja. Superb, mare fara alge, curat (surprizator, la cata lume era, ma asteptam sa fie plin de pet-uri), si o liniste…da, e tare fain la Sfantu.

Intre ora 13:30-16:30 nu circula trocariciul, asa ca am sunat la pensiune si cat ai zice Zen, a venit o barca dupa noi. Va spun, totul a mers brici.

La fel a fost si a doua zi, cand am organizat o excursie cu barca pe canale. Am vrut musai sa vedem locul in care Dunarea se varsa in Marea Neagra, insa marea a fost agitata si nu am reusit sa ajungem chiar acolo, insa ne-am continuat plimbarea sa ne bucuram de pelicani, batlani (sau cum i-am botezat noi, gatlani), cai salbatici, nuferi, cormorani. Fara cuvinte, parca eram intr-un film de National Geografic. Adica, nu in fiecare zi vezi un peste zburator:)

Nu puteam sa ratam si o excursie ceva mai lunga, care a durat cam 5 ore, in padurea Caraorman. Pana acolo, ai sa vezi lacuri ca si oglinda, nuferi albi si galbeni, epave, stuf, vaci, magarusi. Iar in padure, stejari seculari, inconjurati de povesti de la vanatorii din zona, unele dragute, unele mai fantasmagorice. Povestea cea mai faina este a locului unde se afla stejarul ingenuncheat. Padurarul din vremuri era de loc din Targu Jiu, asa ca tare si-a dorit sa il aduca aici pe Brancusi. Si a facut el o masa a tacerii si o fantana cu apa potabila care are la baza Coloana Infinitului. Ne-am bucurat mult de locurile astea faine, nu cred sa mai existe un loc atat de salbatic si neatins de civilizatie in toata Delta noastra.

Ah, si am uitat sa va spun, am venit acasa muscata doar de un tantar. Se pare ca pe unde merg sunt inconjurata de noroc. Mult.

In rest, ce sa va spun. Daca sunteti cu oamenii dragi, te poti bucura maxim de o natura incredibila. Trebuie doar sa deschizi ochii si sa traiesti clipa. Pentru noi, a fost un concediu de vis, si va incurajam sa mergeti. Stii unde ne gasesti pentru planificare si tot Zenul din lume.